Ogórki w słupkach   9 Komentarzy


Wspaniałe ogóreczki, łagodne, przepyszne. Najpierw nieobrane ogórki trzeba pokroić w ćwiartki wzdłuż, jak duże, to każdą połowę rozkroić na dość wąskie części. Namoczyć w solance z grubej soli na 4 godziny: 9 szklanek wody i 1 szklanka soli. Potem ogórki układać w słoikach, można dodać cebulkę pokrojoną w niezbyt drobne piórka albo kolorową pokrojoną paprykę. Teraz zalać gorącą zalewą: 1 szklanka octu, 6 szklanek wody, 2 i 1/2 szklanki cukru (to nie pomyłka!). Do tego pokruszony listek laurowy i ziele angielskie. Po zakręceniu sloików wstawiam je do apertyzacji na 10 minut, nie dłużej.
Nie zjadać przed upływem 3 tygodni – dopiero wtedy uzyskują właściwy smak.
No mówieę Wam, przepyszne są…

Posted 13 stycznia 2010 by podsosnami in W sosnowej spiżarni

Tagged with , , ,

9 responses to “Ogórki w słupkach

Subscribe to comments with RSS.

  1. Depeś zrobiłam tak cukinie i kabaczki. A do zaprawy nie dodaje się wcale soli? Ja trochę dodałam, bo nie moczyłam wcześniej w tej solance.
    A do innej części nie dodałam wcale, tylko zrobiłam zalewę tak jak tutaj. Z tym, że tez nie moczyłam w solance. Ciekawe jakie to będzie.
    Do trzech słoików na próbę dodałam trochę curry. :-)))
    Same experimenty dzis robię. ciekawe czy to ktos bedzie jadł? :-))))

  2. Korzystam z Twoich przepisów wszystkie wyśmienite.
    Ja też mam dobry przepis na ogórki , nazwałam je krokodylki.

    Ogórki krokodylki.

    4 kg ogórków przekrojonch na 4 części ( jeśli większe na 8 , ale smaczniejsze są małe) posypać 8 łyżkamisoli i odstawić na 12 godz.
    Odlać sok dodać czosnek pokrojony lub w całości.
    Zalewa
    12 łyżek oleju
    1 kg cukru
    2 szklanki octu
    1 płaska łyżeczka czili
    wszystkie składniki zagotować i gorącą zalewą zalać ogóreczki.
    Pozostawić przes 3 dni od czasu do czasu mieszać.
    Następnie wkładać do słoiczków nie pastryzować .
    Pychotka życzę smacznego.

  3. Ja też, ja też. 🙂

  4. Mam jeszcze kilka przepisów na smaczne ogórki jak również na buraczki, a przecież sezon się zaczyna , oszukaną nutelkę ze śliwkami i z czekoladą za którą przepadają moje wnuki.
    Ostatnio zdobyłam przepis na pyszne ciasto bez pieczenia.
    Przepisami chętnie się podziele.
    Jagoda

    • Oooo, no to podawaj, kochana, podawaj, a już to ciasto to chyba będzie prawdziwy hit! 😉

      • Obiecana część przepisów.
        NUTELLA
        2,5 kg śliwek węgierek
        1 kg. cukru
        2 cukry waniliowe
        1 kakao 200g najlepsze Deco Morreno( z wiatrakami jest najciemniejsze, ale może być każde
        1 tabliczka gorzkiej lub deserowej czekolady.
        Śliwki wypestkować przekręcić przez maszynkę( ja robię w melakserze) i smażyć razem z cukrem ok 2 godz.( powinno sporo odparować). Dodać cukier waniliowy, kakao i czekoladę( można zrobić też bez czeklolady) i jeszcze smażyć 5 minut
        Gorące nakładać do słoiczków i odwrócić do góry dnem na ok. 5 minut..

        Buraczki z papryką

        3 kg. buraków
        6 papryk czerwonych
        4 cebule
        Zalewa
        1/2 szklanki wody
        1/2 szkl.octu 10%
        1/2 szkl. cukru
        1 łyżka soli
        Buraki ugotować i zetrzeć na tarce o grubych oczkach( ja robię w melakserze)
        Paprykę pokroić w paski, cebulę w piórka.
        Zagotować zalewę wrzucić cebulę i paprykę, pogotować ok 5 minut, dodać buraki i gotować od momentu zagotowania ok. 10 min.( trzeba mieszać bo lubi się przywierać do dna)
        Wkładać natychmiast do słoików zakręcać i odwracać do góry dnem na 5 min.
        Moja rodzina zajada się nimi od 15 lat.

  5. Krakersik
    2 duże paczki krakersów
    1/2 litra mleka
    1 całe jajo
    1/2 szklanki cukru
    1/2 szklanki mąki pszennej
    1 budyń waniliowy( taki na 1/2 l
    masło prawdzwe bez dodatku oleju lub roślinne
    1 puszka masy krówkowej (500g.)
    1/2 l. smietany 30%
    fix do ubijania śmietany
    1 paczka płatków migdałowych
    cukier waniliowy
    Jajo utrzeć z cukrem dodać budyń, mąkę , szklankę mleka i dokładnie wymieszać na jednolitą masę.
    Pozostałe mleko zagotować i wlać masę intensywnie mieszajc doprowadzić do wrzenia(niestety lubią się robić grudki) odstawić do ostygnięcia.
    Kiedy masa stygnie ubić śmietanę z fixem i cukrem waniliowym ,wstawić do lodówki.
    Płatki migdałowe uprażyć na suchej patelni.
    Do zimnej masy budynioej dodać masło i wszystko dokładnie zmiksować.
    Na blaszkę taką jak na szarlotkę wykładamy papier do pieczenia i na to układamy krakersy( jeden obok drugiego ciasno) masę maślano-budyniową,
    druga warstwa krakersów , masa krówkowa, trzecia warstwa krakersów i na to ubita śmietana, posypać płatkami migdałowymi.
    Można to ciasto zrobić na herbatnikach samych lub wymieszć z krakersami, zamiast masy krówkowej zrobić ją z mleka w puszce ( słodzone) gotować ok 1godz., zamiast płatków użyć orzesków z puszki solonych.
    Myślę że zagości w waszych domach na dłużej.
    Smacznego

Skomentuj

