Pachnąco, ziołowo i smacznie   19 comments


Dzień dzisiaj przeszedł nam tak, jak ostatnio zawsze – pracowicie.  Rano znowu przekonałam się, że nie mam absolutnie żadnego daru namawiania i przekonywania – żadna z koleżanek, poproszonych o opisanie ulubionego przedmiotu, nie zdecydowała się tego zrobić.😦

Pewnie wszystkie są zajęte, taki teraz pracowity czas, nie ma kiedy pisać.

Chwasty w polu rosną konkursowo – jest ciepło i wilgotno, pogoda sprzyja roślinom wyjątkowo. Martwię się trochę o pomidory, taka wilgotna pogoda może spowodować, że znowu wlezie w nie zaraza ziemniaczana, a wtedy adios pomidory, słoneczka ulubione…

Dzisiaj zaczęłam ziołowe zbiory. Mnóstwo ziół już dojrzało do zbioru lub zaraz dojrzeje:

żółtolistna odmiana oregano,

kminek,

lubczyk,

mięta,

tymianek,

chrzan,

i hyzop .

Melisa już dojrzała do zbioru, więc trafiła dzisiaj pod powałę, powiązana w pęczki do suszenia. Wszędzie było czuć jej przepiękny cytrynowy aromat.

Pod powałę trafiło też dziś oregano.

W ogrodzie rozszalała się późna wiosna. Kończą kwitnienie berberysy:

Rozszalały kwiatami głóg pachnie tak odurzająco, że nie sposób przejść obojętnie obok niego.

Szkarłatnolistny buk nabrał już rumieńców.

A złotlin, który zakwoitł pod ogrodowym murem przywodzi natychmiast na myśl ogrody włoskie i ogrody klasztorne, położone między klasztornymi murami. Bardzo lubię nasz stary mur ogrodowy, chroniący nas przed wścibskimi spojrzeniami.

Pranie trzepoce na ciepłym wietrze. Posadzone dzisiaj kwiaty letnie zaczną już niedługo kwitnąć. W kuchni stygnie świeżo upieczony chleb.

Posted 25 Maj 2010 by podsosnami in Mój kawałek świata

Tagged with , , , ,

19 responses to “Pachnąco, ziołowo i smacznie

Subscribe to comments with RSS.

  1. 😮 … ajjjajjj … przecudnie … (zioła co oczywiste)😛

  2. … oczywiście, że zrobimy🙂 (moje plany się nie zmieniły – Wrzesień)🙂

  3. Piękny ziołowy ogród! A ulubiony przedmiot opiszemy jak tylko z robotą się obrobimy i zdecydujemy wspólnie i w porozumieniu, który z naszych skarbów jest najulubieńszy…
    Pozdrawiamy serdecznie!

  4. Pieknie u Ciebie zielono i zdrowotnie.😉
    No a o przedmiocie to ja wciąż pamiętam, jeno fotki wciąż w aparacie siedzą.
    Muszę sie poprawić.

    kajka/Żelka
  5. Juz czuję zapach tych ziół. U mnie wiosna była dość póżna, ale też już mój ziołowy ogródek będzie niedługo gotowy do zbiorów.
    Pozdrówka!

  6. Te zioła tak przepięknie wyglądają, że prawie czuję ich wspaniały zapach! A w moim zielniczku wszystko jeszcze pod ziemią, tylko pietruszka wystaje. Chyba za późno wysiałam😉

    • Kochana, jak tylko będziesz chciała, to Ci prześlę flance ziół wieloletnich i nie będziesz musiała co roku wysiewać! Zresztą – najważniejsze są przecież róże Twojego Taty, prawda?😀

  7. Ja bardzo, bardzo chętnie! Fajny zielniczek to moje małe marzenie od kilku lat🙂 A warzywniak z zielnikiem to też dzieło mojego Taty. Cały ogród jest Jego🙂 I wszystko jest w nim najważniejsze, dlatego tak się dwoję i troję, zresztą sprawia mi to prawdziwą przyjemność, ostatnio nawet chwasty na kolanach uwielbiam wyrywać😉

  8. W tym roku zioła jakoś nie chciały mi wzejść. Niestety, do ich hodowli pozostaje mi balkon i wielkie donice😉
    Wyrósł tylko lubczyk, ale i tak nie narzekam, bo uwielbiam lubczyk!🙂

    Pozdrawiam serdecznie🙂

    • Bazylię to najlepiej nie przysypywać ziemią, tylko niech wschodzi na świetle, tylko posiana i lekko dłonią dociśnieta do podłoża i zraszana. Reszta też bardzo płyciutko, bo to przeważnie drobiazg straszliwy, te nasiona.
      A mój lubczyk nie chce taki duży rosnąć, nie wiem czemu…🙄

  9. o tej bazylii to trzeba było mi na priva posłać,
    przysypałem i z lupą muszę szukać, lubczyk to
    też jakaś miniaturka😉

Skomentuj

