Ciocia Dobra Rada ;)   13 komentarzy


Czy u Was też taka piękna wiosna? Na pewno! Kto ma marchewkę i pietruszkę przy domu – dawno można je wysiać, tak jak sałatę i rzodkiewkę. Ja w tym roku chcę stworzyć duuużą grządkę ziołową, więc wysiałam już cząber i rzeżuchę, które nie są takie wrażliwe na ewentualne  przymrozki. Poprzenosiłam też hyzop (czasem mówią na niego józefek), który powysiewał się beztrosko tu i ówdzie i powstał z niego drugi już zagonek. Trzeba go dość nisko przyciąć teraz wiosną, już niedługo wyrosną piękne, świeże, młode pędy. Przyciąć trzeba też lawendę, na jakieś 10-15 cm nad ziemią. Sadzonki lawendy są zazwyczaj dość drogie, więc postanowiłam w tym roku spróbować ją wysiać. Niedawno wsadziłam ją do lodówki, bo lawenda potrzebuje stratyfikacji, czyli okresu symulowanej zimy. Wyjmę ją stamtąd po 6 tygodniach i posieję w doniczce – mam nadzieję, że powschodzi i będę miała mnóstwo pachnących krzaczków za 2 lata. :D. W polu u nas sprawa ma się już zupełnie inaczej – tam wszystko odbywa się później. Uprawa odbywa się mechanicznie za pomocą traktora, trzeba więc zawsze czekać, aż ziemia obeschnie po zimie i traktor nie będzie w niej grzązł. Wtedy zakłada się kultywator i wyjeżdża się w pole, zaorane jeszcze jesienią. Dopiero potem następuje siew (chyba, że sieje się oziminy, wtedy jesienią), szykowanie grządek warzywnych, sadzenie ziemniaków… A z małych przyjemności – w skrzynce wschodzą kwiaty bylinowe, które chcę posadzić w ogrodzie. Mamy białe margerytki w sporej ilości, sieją się wszędzie zupełnie nie przejmując się naszą opinią w tej materii, a brakowało nam kolorowych. Posiałam więc różowe złocienie bylinowe. Powschodziły ku mojej radości i mam nadzieję, że teraz będzie duuużo kolorowych kwiatów w ogrodzie. Co prawda i tak zawsze jest ich sporo, bo kosmos (u nas zwany motylkiem) raz posiany – wysiewa się wszędzie i wszędzie go pełno, a mamy go od wielu lat. Ma kolory od bieli do amarantu, doskonale nadaje się do wazonów, więc bardzo go lubimy. No i szparagi musimy przesadzić, bo jest ich w ogrodzie sporo, ale każdy w innym miejscu. Na nowej grządce ziołowej znajdą sobie miejsce i mam nadzieję, że będą się dobrze czuły, bo one też lubią piaszczystą ziemię.

I jeszcze 7 rzeczy, których o mnie nie wiecie, bo zaprosiła mnie do zabawy Kajka. 😉

1. Uwielbiam sałatkę jarzynową

2. Codziennie odmawiam różaniec

3. Od niedawna farbuję włosy

4. Nie cierpię swojego aparatu komórkowego

5. Kiedyś profesjonalnie śpiewałam szanty

6. Kiedyś nie znosiłam grzebania w ziemi 😆

7. Mam rodzinę w Szwecji, Chinach i Niemczech

A do dalszej zabawy zapraszam wszystkich zaglądających i piszących.

Pozdrawiam ogrodowo i wiosennie!

Posted 3 kwietnia 2011 by podsosnami in Mój kawałek świata

Tagged with , , ,

13 responses to “Ciocia Dobra Rada ;)

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dzięki Ciociu za te dobre rady! 😉
    Bardzo mi się przydadzą, bo ja często zapominam albo mi umyka jakiś ogrodniczy termin i potem na łeb na szyję nadrabiam 😉

    Ja też uwielbiam sałatkę jarzynową! 🙂

    Buziaki! 🙂

  2. Jak się przydaje, to całe szczęście, bo nie wiedziałam, czy nie piszę w powietrze. 😉 Też buziaki! 😀

  3. Widzę,że wiosenne przygotowania w pełni:o) Nam pogoda pozwoliła traktorkiem pobronować w sobotę…a tu znowu deszcz i zimnawo:/…za to pszczoły juz pięknie noszą nektar z bazi,leszczyny i pierwszych wiosennych kwiatków….pozdrowionka.Iza

    • U nas dzisiaj też troszkę pochłodniało, ale ogólnie nie jest źle. Szkoda, że nie ma Was trochę bliżej, potrzebne nam zaufane źródełko dobrego miodu, u nas jakoś coraz mniej pasiek… 😦 Cieszę się, że zajrzałaś, Izo! 😀

  4. Mieć kawałek swojej ziemi! Nie aż tyle, co u Ciebie, ale skwerek na kwiaty chciałabym mieć.

  5. Ty to zaraz cały skwerek byś chciała – a na to to trzeba sobie mocno zasłużyć, żeby w mieście swój skwerek mieć! 😉
    No wiem, wiem, żartuję przecież… 😆

  6. Super blog 🙂 na pewno będę tu zaglądać częściej. Pozdrawiam i zapraszam do siebie 🙂

  7. Ja dopiero dzisiaj siałam ziółka. Ale u nas zimno okrutnie nadal. Nawet do inspektu jeszcze strach wysiewać…

  8. Kochana, radosnego przeżywania Wielkiej Nocy!
    P.S. Zamierzam skorzystać z Twojego zaproszenia i za kilka dni też napiszę, czego o mnie nie wiadomo:)

  9. Ciotka, a hyzop to na co można? 😛 Bo ja też mam, taki zakup był hurtowy z ziołami, rośnie i zachodzę w głowę do czego go mogę tu …. Żebym starego nie potruła 😀
    A w ogóle odezwij się, bo smętno jakoś mi ….

    www.kredensmarianny.blogspot.com
  10. Dzięki za linka! Zaraz sobie skopiuję i podczytam pod wieczór, zwłaszcza że chwyciło mnie jakieś przeziębienie i kaszelek 😦
    Nawet nie wiesz, jak na Was czekamy … stęskniliśmy się za Wami :)))

    www.kredensmarianny.blogspot.com

Skomentuj

