Magia   9 comments


I oto – nadszedł czas magii corocznej. Nasze polskie krańce zachodnie cieszą się nieco wcześniejszym ociepleniem, na tyle dużym, że można było zacząć wiosenne zasiewy. Tak!!!😀 Na naszym polu już rosną warzywa!!!

Wczoraj pole zostało przygotowane do zasiewu, a dzisiaj powstały grządki i wysialiśmy na nich pierwsze warzywa.

Te, które nie tylko nie „boją się” niższych temperatur, ale bardzo sobie cenią wcześniejsze wysianie: pietruszka, pasternak, rzodkiewka, cebula, groch, wczesna marchewka, szpinak.

Na polu przepięknie, cicho, tylko ptaki słychać i słońce świeci na pochylone plecy.

Zapraszam więc na wiosenne misterium rozpoczynającego się życia przyrody.

Nasiona pomidorów i papryki już wysiane do skrzynek, w najbliższym czasie wysieję też nasiona kwiatów – zachęcam i Was do takich zasiewów, własne kwiaty i warzywa oraz zioła TO JEST TO!!!

Pozdrawiam serdecznie – Wasza gospodyni wiejska.😀

 

Edit: kilka zdjęć z ogrodu wczorajszego i fotki gościa na dębie naszym, żeby choć wirtualnie Was rozgrzać.😀

Już za chwileczkę tak będzie i u Was!😀

Posted 7 Marzec 2012 by podsosnami in Mój kawałek świata

Tagged with , , ,

9 responses to “Magia

Subscribe to comments with RSS.

  1. U nas na polu jeszcze nie ma rolników. Ja pojęcia niestety nie mam o tych sprawach, mi nawet pietruszka posiana nie rośnie a jak kiedyś posiałam w doniczce paprykę i jak mi sie wydawało urosła, to okazało się, że to zielsko z pola. Ale z okna mam widok na uprawiane przez rolników pola (niestety nie ekologiczne jak Wasze, ale zawsze) i od kiedy tu mieszkam i mam okazje obserwować Ich pracę to bardziej cenie jedzenie, bo widzę ile to pracy by cos takiego zjeść. Pozdrawiam cieplutko w ten zimny wieczór. p.s. przesyłka jedzie do Ciebie.

  2. Też bym chciała mieć kawałeczek swojej ziemi, żeby sadzić i patrzeć, jak rośnie. Posadziłabym tam porzeczki, agrest, rabarbar, dereń, trawy, kwiaty i drzewa owocowe… a potem bym zapełniała piwnicę przetworami:)

  3. Jak widać na załączonym obrazku to najbardziej pracowity na polu jest pan mąż. Gratuluję wczesnych wysiewów, ja też już posialam w skrzyneczkach astry. Stalke miejsce znajdą u Asi w ogrodzie.
    Pozdrawiam i życzę obfitych plonów.

  4. O rany! Depesia! Ja wcale tak daleko od Ciebie nie mieszkam, a u nas ciągle przymrozki, w nocy -6, a w dzień 0 i wieje mrozem!

    W ogrodzie JEDEN krokus mi jak na razie zakwitł, przebiśniegów mam od groma, tylko przebijać się przez co nie miały rzecz jasna😉

    Buziaki Gospodyni! Naganiaj wiosnę i do nas!🙂

  5. Wobec powszechnych narzekań na brak wiosny w kraju postanowiłam we wpisie dodać nieco zdjęć z ogrodu, może chociaż w ten sposób wiosna zawita i do Was – pozdrawiam wszystkich wiosennie i słonecznie, choć u nas dzisiaj śnieg spadł!😆😉

  6. Jeju, jak cudnie. Bardzo lubię wczesną wiosnę, kiedy jeszcze wszystkie obietnice … nieznane:) Pozdrowienia z Północy, u nas mrozy co rano:(

  7. A u mnie jest ziemia zamarznięta… ale dobrze, że choć u Ciebie jest ładnie i nadzieja na wiosnę, że może do mnie też kiedyś przyjdzie…

  8. Właśnie za oknem mam śnieżną zawieję :)))
    Ale fajnie, że u Ciebie już wiosna.
    Uściski i pozdrowienia!!!!

  9. U nas czuć już wiosnę – są pierwsze bazie i przebiśniegi, coś tam zaczyna pomalutku z ziemi wyłazić, ale do prawdziwej wiosny jeszcze troszeczkę!
    Uściski
    PS. Piękne światło tam u Was!

Skomentuj

