Obrodziło nam LATOś :)   5 Komentarzy


Początek lata to czarowny czas, kiedy wszystko rozkwita, rośnie, zieleni się i zaczyna owocować.  Nawet kaktusy wiedzą, że to już ten czas i zakwitają, pospołu z oleandrami i żeniszkami.

Wszystkiego robi się w bród i pracy też w bród. 🙂

Wciąż ścinam kolejne zioła do suszenia, teraz mój gałęziowy wieszak nad kuchnią ugina się pod ciężarem wiązek hyzopu. O hyzopie pisałam TUTAJ, kto ciekawy, niech zajrzy, bo to bardzo ciekawe, aromatyczne i smaczne ziele, warte polecenia!  W całej kuchni panuje wszechobecny zapach ziół, a widok…

Ziół jest tyle, że nie wszystkie zmieściły się na wieszaku – leżą więc poukładane piętrami na siatkach, w duchówce także – są wszechobecne! 😀

W tym roku las wcześnie postanowił nas obdarować jagodami i grzybami. Jagód rośnie w naszych lasach mnóstwo, owocują pięknie – jest ich pełno, są takie ciemne, pełne, duże, soczyste i słodkie, pyszne!!! Ale nie tylko jagody przynosimy z lasu. 😎

Rosną nam już piękne grzyby. Pełnymi koszami je zbieramy – popatrzcie sami!

W szarej skrzyni jest na pewno ponad 10 kg jagód, widać też, że mam co robić, suszyć następne zioła, przerabiać grzyby i w ogóle – robić coś!

Kurki powędrowały do słoiczków – w tym roku postanowiłam wypróbować przepis z książki widocznej na zdjęciach, zrobiłam kurki w zalewie musztardowej. Jeśli będą smaczne, to obiecuję, że podam przepis, brzmi to przecież bardzo smacznie, prawda?

Pozdrawiam Was serdecznie i miłego wieczoru życzę! 😀

Posted 1 lipca 2012 by podsosnami in Mój kawałek świata

Tagged with , , ,

5 responses to “Obrodziło nam LATOś :)

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mmmmmm, imponujące zbiory Depesiu! 🙂 Pięknie u was, wiesz? 😉
    Buziaki!

  2. aż mi się wyjechać na naszą wieś zachciało!MNIAM!:)

  3. Ależ u Ciebie to wszystko pięknie i romantycznie wygląda!!! Na mnie do zebrania rumianek i lipa czeka, oraz wiśnie

  4. I dajesz radę zużyć te wszystkie zioła?! Ja suszę tylko część – tyle, ile potrzebuję dla nas, dla rodziny i innych ” krewnych i znajomych królika:-)))” Resztę zostawiam – niech kwitnie! W ogrodzie u nas mokro. Lilie się przymierzają do kwitnienia, liliowce też już nieśmiało się otwierają, ale mokrość! Mokrość wszędzie!
    Uściski!

  5. Ojej!!Jadę do Ciebie na grzyby!!!!;))

Skomentuj

