Szydełkowy sznur do zasłon   9 comments


Powolutku, pomalutku zbliża się wiosna. Tak! Jeszcze tylko cztery tygodnie i będzie wiosna meteorologiczna, a wraz z nią coraz bliższa Wielkanoc.😀

Udało mi się w ciucharni kupić zasłonki pastelowe kuchenne na Wielkanoc. Pastelowy róż, biel, delikatny brąz futerek zajączków… Zabrakło mi pastelowego niebieskiego. postanowiłam więc dodać go, zrobiwszy na szydełku sznury do zasłon.

Najpierw łańcuszkiem i półsłupkami robię sam sznur bez chwosta, takiej długości, aby objął zasłonę i mógł ja przytrzymać.

100_5057

Na deseczce owijam włóczkę na dwóch gwoździach, potem ją rozcinam w jednym miejscu i już mam gotowy chwost. Teraz tylko trzeba zrobić na nim tzw. opaskę, żeglarską metodą, którą często wykańcza się końcówki lin, żeby się nie strzępiły.

100_5061

Układam kawałek włóczki jak na zdjęciu poniżej i zaczynam owijać nią chwost, ale w taki sposób, by z prawej strony wystawał ten krótszy koniec włóczki spod nawoju, a po jego zakończeniu żeby wystawała pętla z lewej strony.

100_5062

Tutaj połowa opaski już gotowa, nawój prowadzę od prawej strony do lewej, w dół chwosta.

100_5064

Końcówkę opaski wprowadzam w zostawioną w tym celu pętlę.

100_5065

Wciagam potem tę pętlę pod opaskę, pociągając za wolny koniec u góry opaski, ten z prawej strony zdjęcia. Obcinam oba wystające końce i opaski są gotowe.

100_5066

Oba sznury w całej okazałości.

100_5075

I tak wygląda gotowy rezultat mojej pracy.  Pozdrawiam Was serdecznie!

100_5054

Posted 3 Luty 2013 by podsosnami in Kreatywnie, Mój kawałek świata

Tagged with ,

9 responses to “Szydełkowy sznur do zasłon

Subscribe to comments with RSS.

  1. Świetny pomysł. Bardzo dobry patent na schowanie końcówek od nawijanych nici. Zawsze się zastanawiałam co z nimi zrobić, żeby nie sterczały brzydko.

  2. Fajneeee! Buziaki Zdolniacho!

  3. Czy Pani mnie czasem nie obraża…?😆 :-*

  4. Szydełko szydełkiem, moja Pani, a numer konta mi wcięło:(((( ratunkuuuuuuuu Pilne!!!!!!!

  5. A gdzie futerka zajączków ?

  6. Chwościk, kutasikiem zwany, całkiem zgrabny wyszedł:) Teraz spokojnie, bo pokój wybrany już nasz:)

Skomentuj

