Ziołowo, przetworowo   22 comments


Pogoda u nas w tym roku  tak sprzyja roślinom, że rosną pięknie. Zioła także. Ususzyłam już duuużo ziół, zaczyna kwitnąć powolutku hyzop, więc za chwileczkę, za dzień lub dwa, także go zetnę i ususzę. Moja półeczka wiedźmy – zielarki szybko pęcznieje słoiczkami z wszelakim dobrem ziołowym.😉

100_6271

 

100_6455

 

Póki co prawie cały mój czas pochłaniają przetwory. Powstało już duuużo syropu truskawkowego i powideł truskawkowych z różą wg Green Canoe, robię co roku te powidła i co roku od nowa powala mnie ich niezwykły smak.

Zrobiłam też przepyszny sok z kwiatów czarnego bzu wg przepisu koleżanki z forum, Ew-ki. Należy uzbierać 40 baldachów kwiatowych bzu i zalać 4 litrami wody, a do tego wrzucić 4 cytryny, wyszorowane i pokrojone. Zostawić na 48 godzin, a potem dobrze odcisnąć całość i przecedzić, dodać 4 kg cukru i podgrzać, żeby cukier dobrze się rozpuścić. Gotowy sok rozlać do słoiczków, pasteryzować 15 minut. Pycha!!!😀

Bardzo podobnie zrobiłam syrop różany. Płatki róż zalałam niewielką ilością wody tak, żeby je przykryła, dodałam cytryny i zostawiłam na dobę. Potem dodałam więcej wody i tyle cukru, aby na każdy litr wody przypadał go 1 kg. Podgrzać, odcedzić, pasteryzować. Jaki zapach ma ten syrop, to nie jestem w stanie Wam opowiedzieć!

100_6440

100_6443

Zmieniło się odrobinę u nas. Stara Szafa przesunęła się i zrobiła miejsce dla skrzyni posagowej prababci, szafeczka z przyprawami ziołowymi też zmieniła miejsce, a na podłodze w jadalni wreszcie pojawiły się panele. Ileż teraz jest łatwiej utrzymać czystość, niż na wcześniejszym betonie zasłanym dywanikami!😎

100_6441

100_6444

100_6265

100_6454

Przed jadalnią zakwitła lawenda, a na ścianie zawisło nasze stare okno.

100_6451

100_6452

Znaleźliśmy jednak czas, aby pojechać do Spreewaldu i popłynąć po kanałach Sprewy, znowu zachwycić się urodą tamtego regionu, zwiedzić skansen łużycki i wszystko obfotografować. Obiecuję duuużo zdjęć w następnym poście!

A póki co, robiąc przetwory, obserwuję jaskółki, które co roku zakładają gniazda w naszej stodole. Małe jaskółczęta już są całkiem duże i nie mieszczą się w gnieździe, więc śpią, o tak:

100_6274

Miłej niedzieli!😀

22 responses to “Ziołowo, przetworowo

Subscribe to comments with RSS.

  1. No piękne te półeczki a jakie smakowite aż ślinka leci, a ziółka się przydadzą (do mieszania )w razie potrzeby .:) Pozdrawiam.

  2. A ja Ciągle w ogonie z przetworami. Co ja zimie jeść będę? Dzisiaj do szarlotki zużyłam ostatni zachomikowany słój zeszłorocznych jabłek z maliną i miodem.

  3. Wspaniale! Uwielbiam twoje przetwory i ziolka🙂

  4. A mi w kość dało przysłowie o jaskółkach (to o spółkach), ale ptaszki są przesłodkie!
    Ale bym pojadła takich smakowitości i popiła….😛
    U nas się grzyby tylko robi jak coś😦

  5. U mnie też mieszkają jaskółki, a zapasów gratuluję – robią wrażenie:-)

  6. No, wreszcie Ci się wpiszę😀
    Wybraliście cudny sposób na życie. Świetnie Wam idzie. A podłoga – normalna podłoga – to cenny nabytek. Wiem, bo u mnie też leżała 2 lata wykładzina, straszna zaraza.
    Pysznie wszystko wygląda na półeczkach i jak pięknie opakowane🙂
    Siedzę po uszy w komputerowej robocie i PODZIWIAM, i ZAZDROSZCZĘ (pozytywnie) niepomiernie, że robisz takie pyszności. Może od przyszłego tygodnia ja też coś porobię. Na razie mam tylko małosolne w kamiennych garnkach, bo to szybciutko.

    Kasia Dmowska-Ozdowska
  7. Nasze dymóweczki jeszcze nielotne.
    „Zazdraszczam” tych przetworów. Ja robię minimum, bo Absorbery niemal całkowicie mnie pochłaniają🙂

  8. Tyle pyszności, musisz mieć pełne ręce roboty! A przetworami i ziołami od Ciebie muszę sie pochwalić w blogowym świecie🙂 Wszystko wspaniałe!
    pozdrowienia
    Ewa

  9. Jutro wypróbuję przepis na syrop różany- może nieco mniej cukru dam.
    Fajnie,że dzisiaj wstąpiłam do Ciebie.
    Syrop z bzu też zrobię, ale to już za rok..
    Serdeczności

  10. Tak fantastycznie!

  11. Kochana, właśnie mojemu W. zapowiedziałam, że jak wrócimy do Pl i będziemy wybierać się na wakacje, to koniecznie do Was. Jest u Was po prostu cudnie!

Skomentuj

