Przedświąteczny czas oczekiwania   7 comments


Czekamy na nadchodzące święta wszyscy, jedni z powodu perspektywy dwutygodniowego urlopu, inni z powodów religijnych, a jeszcze inni ciesząc się na spotkanie w gronie bliższej i dalszej rodziny. Myślimy wtedy o bliskich, przyjaciołach, znajomych, szykujemy większe i mniejsze upominki. Od wielu lat staram się zbytnio nie poddawać przedświątecznej gorączce zakupowej, choć nie jest to łatwe, jeśli nie zrobi się wcześniej listy zakupowej, to klops! 😉 Ale za to z radością i przyjemnością poddaję się nastrojowi przygotowań w domu. Wszędzie rozmieszczam dekoracje, w każdym pomieszczeniu w domu znajdzie się akcenty świąteczne. Myślimy z Babcią o menu, ustalamy, co i kiedy trzeba wcześniej przygotować. A najbardziej na świecie lubię włączyć sobie świąteczne piosenki i pastorałki, i przy ich wtórze krzątać się po domu, sprzątając i dekorując. Wracam wtedy myślą do tych, których już z nami nie ma, choć ich obecność czujemy zawsze. Cieszę się, że zjadą do domu nasi synowie, znowu spędzimy fantastyczne rodzinne wieczory śmiejąc się, oglądając stare filmy i rozmawiając o przeszłości i przyszłości. Chłopcy jak zwykle będą się ze mnie podśmiewać, że wszędzie wtykam stroiki, serwetki i figurki świąteczne, że w ogrodzie muszą stać skrzaty mikołajowe, że w domu stoi kilka choinek. 😛
A ja cieszę się jak dziecko! 😀
W ogrodzie skrzaty zielonobrode w tym roku.
103_0997

103_0998

103_0999

103_0977

Wejście do domu:

103_0990

A do koleżanek, przyjaciółek, pojechały różne drobiazgi upominkowe. Jeden upominek powstał na zamówienie. W kuchni w części agroturystycznej mam na ścianie taki haftowany przeze mnie obrazek:
103_0456

Spodobał się mojej Przyjaciółce, poprosiła jednak o zmianę kolorów, aby były bardziej dopasowane do jej kuchni. I wyszło tak:

103_0457

Zaczynam się zastanawiać, czy ona nie będzie miała ładniejszego obrazka ode mnie! 😆
Druga Przyjaciółka dostała mitenki do prowadzenia autka, coby jej się paluszki nie ślizgały ale i nie marzły na kierownicy. Mitenki są szydełkowe, także ściągacz i warkoczowa sówka.

103_1028

A w ogrodzie usiłuję złapać rzadkie oznaki zimy, których mi bardzo brakuje. Czasem zdarzy się piękny szron i wtedy świat wygląda od razu lepiej!

103_1014

103_1020

103_1021

103_1022

103_1025

103_1026

103_1032

103_1031

Radosnego czasu przygotowań Wam życzę, kochani. Niech ten czas będzie po to, żeby przypomnieć sobie, po co się spotykamy przy świątecznym stole, niech nie będzie czasem biegu i stresu, tylko powolnego i spokojnego szykowania domu i własnego serca na ten wyjątkowy czas. Jeśli nie zrobicie trzeciej pieczeni i jeśli nie zdążycie wyfroterować wszystkich podłóg, to nieważne. Ważna jest treść tych świąt, bliskość serdeczność i miłość, którą przynoszą nam narodziny Bożej Dzieciny. I niech przede wszystkim to w naszej pamięci będzie. Pozdrawiam serdecznie!

Posted 14 Grudzień 2014 by podsosnami in Mój kawałek świata

Tagged with , , , ,

7 responses to “Przedświąteczny czas oczekiwania

Subscribe to comments with RSS.

  1. A co to to tak się moimi mitenkami chwalisz, a?

    Śliczne są 🙂 Dzięki

  2. A niech się podśmiechują Twoi synowie, ważne że Tobie się podoba a Oni i tak zawsze z radością będą wracać do domu.Bo dom rodzinny jest najważniejszy. Życzę Wam wiele radości w czasie pobytu synów, dużo zdrówka i spokoju w ten świąteczny czas.

  3. I ja się cieszę jak dziecko:)Dostałam upominek.Dziękuję:)))
    Lubię te Święta,zwłaszcza Wigilię:)
    Radosnych,rodzinnych Świąt,DPS-iu.

  4. My dopiero dziś zaczynamy przygotowania na dobre. Wcześniej zrobiłam parę dekoracji. Zakochałam się w zielonych skrzatach! Och, reszta domu też na pewno pięknie przystrojona w tradycję. Na myśl o waszym świątecznym gotowaniu ślinka cieknie, juz sobie wyobrażam te pyszności ktore gotujecie z Babcią. Wejście do domu wygląda magicznie. Anetko kolory na obrazku idealne. Jest piękny. Dziękuję ze pamiętałaś!

  5. Wesołych Świąt, radosnych, ciepłych, rodzinnych, oraz zdrowia i szczęścia każdego dnia Nowego Roku – zielononoga

  6. Lepiej późno niż… za późno!
    Ale dzwoniłam 😉

    Za to zdążyłam na:

    DO SIEGO 2015!!!

  7. Jak tam atmosfera po świętach i jak prezenty 🙂 🙂 ?

Skomentuj

