Wiosenny fotopost   8 comments


Wiosna zawsze oznacza na wsi czas wytężonej pracy. Sieje się, sadzi, czas kosić już trawę, trwa wielkie poruszenie. Nie inaczej dzieje się i u nas. Marchewka już kiełkuje, cebulka ma dziesięciocentymetrowe szczypiorki. pietruszka chyba się targuje z ziemią czy wychodzić, a buraczki już się grzeją w ciepłej ziemi, za jakiś tydzień pewnie i one się pokażą. W części gościnnej także mnóstwo pracy, po wiosennych wichurach trzeba zrobić konieczne naprawy, posprzątać mnóstwo porozrzucanych połamanych gałęzi, podlewać też trzeba, bo wiosna jest w tym roku wyjątkowo sucha. Biegamy więc po polu i ogrodzie, ogarniamy co się da i czasu na nic innego nie mamy. Czekamy już na pierwszych gości w tym roku. A nasza tegoroczna inwestycja (co roku MUSI być coś zrobione) to w końcu kupione masywne meble ogrodowe, żeby goście mogli usiąść przy ognisku. Cieszymy się z nich bardzo, bo teraz będzie duuużo wygodniej wieczorami!
Najlepszy dla nas czas to teraz ranek, kiedy jeszcze nie pędzimy na pole, bo czekamy, aż ziemia odrobinę się rozgrzeje w słońcu. Wtedy fajnie jest wziąć w rękę kubek z kawą i iść do ogrodu. No to zabieram Was na spacer po dzisiejszym ogrodzie, zapraszam!🙂
103_2073

103_2083

103_2096

103_2097

103_2112

103_2100

103_2116

103_2118

W spacerze towarzyszył mi nasz kos, który osiedlił się na świerku, kilka metrów od wejścia do naszego domu i zachowuje się jak pełnoprawny domownik. Skacze po całym ogrodzie, nikogo się nie boi, ani nas, ani psa czy nawet kota. Co dziwne, Karo i Misiek także zdają się malca traktować jak domownika i w ogóle na niego zwracają uwagi! A ptaszyna kica, czyści nam ogród z robali i sama podchodzi do nas. Proszę, oto zdjęcie zrobione z odległości mniej więcej półtora metra:

103_2119

A na trawniku… Na trawniku rozkwitło nam moje ulubione morze żółte.😀

103_2077 - Kopia

Z młodych liści mniszka można przyrządzić sałatkę, a z kwiatów doskonały syrop z mniszka, przepis podawałam TUTAJ.
Polecam, bo syrop ma dobroczynne działanie, pomaga przy uporczywym kaszlu, wspomaga też przemianę materii (jest żółciopędny) i uwalnianie się od opuchlizny spowodowanej zatrzymywaniem płynów w organizmie, bowiem jest także moczopędny. A najważniejsze: jest pyszny!

Pozdrawiam więc Was wiosennie i życzę miłego tygodnia!

8 responses to “Wiosenny fotopost

Subscribe to comments with RSS.

  1. No piękną wiosnę tam na zachodzie macie, nawet irysy już kwitną😀A kos to jest pani Kosowa, zwana przeze mnie kosiczką. Do nas też przylatują ale gniazdo mają u sąsiadów. My za to mamy w naszej budce lęgowej modraszki😀. I zamierzamy je obserwować aż do opuszczenia przez młode😀

  2. eeh, u ciebie już warzywka kiełkują a ja nawet jeszcze grządek nie przygotowałam – na razie jestem w trakcie.
    syrop z mniszka robiłam 2 lata temu, był pyszny jednak w moim przypadku okazał się mocno alergizujący – twarz miałam spuchniętą, czerwoną wysypkę jakby mnie kto wrzątkiem polał, od tego czasu mam ciągłe problemy z jakimiś alergenami, wcześniej widocznie siedziało utajone, dlatego warto próbować ale trzeba być ostrożnym.

  3. Lubię podglądać cudze ogrody, kwitnące i piękne. Nowy nabytek super! Już nie mogę się doczelać kiedy wypróbujemy:) Pogoda się poprawiła i my już jak pszczółki się uwijamy. Sadzimy, myjemy, budujemy….
    Pozdrowienia od Robali. Tych pożytecznych.

  4. Tylko mi nie mów, że irysy już Ci kwitną?!?!?!
    U mnie nawet nie widać, że będą kwitły! Same liście…
    Stolisko z przybytkami super, też się na takie cuś zasadzaliśmy ale z całego bala. Tylko na boga przysuń te ławę do stoła bo chliba nie sięgnę😉
    Mam nadzieję, że wczoraj Wam podlało… u nas przed wczoraj pomoczyło porządnie. Niestety wieszczą koniec tej fajnej pogody, złeeee…

    Pozdrowionka i buziaczki

    I nie kuś tym syropem bo powala mnie liczenie do 250 i jeszcze te czarne robale ze środka, naprawdę wylezą???

  5. Już sobie zaznaczyłam powiadomienia na mejla, nie będziesz mnie paluchem wytykać!😉

  6. piękna wiosna🙂
    pozdrowiam

  7. Bardzo podoba mi się sposób w który prowadzisz swojego bloga. Widać, że bardzo lubisz to co robisz!
    Zapraszam również do siebie!🙂
    Miłego dnia.

  8. Och, żeby tak w tym roku już wreszcie wiosna zawitała…

Skomentuj

